Tuesday, November 10, 2009

Kongsi layari Internet





SAMBUNGKAN komputer desktop atau komputer riba anda sama ada yang berwayar dan tanpa wayar dengan menggunakan peralatan teknologi Belkin N Wireless Modem Router.

Kegunaannya yang pertama sekali adalah untuk berkongsi akses Internet jalur lebar anda. Mempunyai kapasiti yang besar sehingga 300 megabits per second (Mbps), kini anda boleh melakukan pertukaran dokumen-dokumen dengan lebih cepat, berkongsi sumber dan mengagihkan video atau fail-fail muzik.

Dari segi keselamatan pula, anda tidak perlu risau kerana aplikasi kecanggihan yang ada dapat melindungi komputer daripada penggodam atau penceroboh.

Lebih menarik lagi, disebabkan mempunyai kelebihan rangkaian tanpa wayar, Belkin N Wireless Modem Router mampu menampung sehingga 16 buah komputer sekali gus.

Untuk prestasi tanpa wayar yang lebih baik, gunakan Modem Router Belkin N Wireless beserta N Wireless Notebook dan kad Desktop yang boleh menghubungkan komputer anda dengan rakan-rakan.

Bagi menggunakan kemudahan Belkin N Wireless Modem Router, anda hanya perlu sambungan Internet jalur lebar berserta sambungan RJ45 (Ethernet) atau lebih dikenali sebagai Registered Jack 45.

Ia digunakan sebagai penyambungan untuk rangkaian kabel yang mana ia memudahkan setiap individu berhubung antara satu sama lain. Selain itu, sekurang-kurangnya sebuah komputer mempunyai network interface card (NIC).

The Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) terlebih dahulu perlu dimuat naik bagi setiap komputer.

No comments:

Post a Comment